عایشه از زنان حضرت محمد، دختر ابوبکر صدیق که حضرت محمد پیش از هجرت به مدینه عایشه را عقد کرد ، انوقت عایشه 7 ساله بود پس از هجرت به مدینه در ماه شوال حضرت محمد با عایشه زفاف کرد،عایشه آنوقت 9 ساله بود و چون حضرت محمد درگذشت عایشه 18 ساله بود. (تاریخ طبری . جلد 4 . صفحه 1292)
زنان حضرت محمد (عایشه) |
حضرت محمد از ابوبکر ازدواج با عایشه را تقاضا کرد. ابوبکر گفت «اما من برادر تو هستم». حضرت محمد گفت «من و تو در دین الله و کتابش برادر هستیم اما عایشه بر من حلال است.»
هنگامی که عایشه می بایست به خانه محمد می رفت مشغول تاب بازی بود و عروسک هایش همراهش بود و در سالهای اول ازدواج با همسن و سالانش حتی در حضور حضرت محمد مشغول بازی می بود هنگامی که محمد (در ۶۳ سالگی) درگذشت، عایشه تنها هیجده سال سن داشت.
از عایشه نقل شده است:
حضرت محمد به من گفت «تو دوبار قبل از اینکه من با تو ازدواج کنم در رویاهای من ظهور کرده بودی. من فرشته ای را دیدم که ترا در تکه ای لباس ابریشمی حمل می کرد، من به او گفتم، لباسش را در بیاور و اورا نگاه دار، او تو بودی. به خود گفتم اگر این از طرف الله است، پس این (لخت شدن عایشه) باید واقعا اتفاق بیافتند» (صحیح بخاری ۹٫۸۷٫۱۴۰ )
از عایشه نقل شده است:
وقتی حضرت محمد با من ازدواج کرد، مادرم نزد من آمد و مرا وادار کرد که به خانه حضرت محمد وارد شوم، و هیچ چیز موجب تحیر من نشد، مگر آمدن حضرت محمد به نزد من قبل از ظهر.
از عایشه نقل شده است:
حضرت محمد وقتی با من ازدواج کرد که من شش یا هفت ساله بودم. وقتی ما به مدینه آمدیم، چند زن آمدند، ام رومان وقتی من در حال تاب بازی بودم پیش من آمد، مرا بردند، آماده و آرایشم کردند، بعد مرا نزد حضرت محمد بردند، و محمد وقتی من ۹ ساله بودم با من جماع کرد. او مرا جلوی در نگه داشت و من از خنده در حال ترکیدن بودم. (سنن ابو داوود ۳۱٫۴۹۱۵ و ۳۱٫۴۹۱۶ , ۳۱٫۴۹۱۷)
من در حضور حضرت محمد با عروسکهایم بازی میکردم و دختر بچه های دیگر که دوستان من بودند نیز با من همبازی می شدند. وقتی پیامبر خدا به مکان بازی من وارد می شد آنها (دوستان عایشه) پنهان می شدند، اما پیامبر آنها را صدا می کرد تا بیایند و با من بازی کنند. (بازی با عروسک و تصاویر ممنوع است، اما برای عایشه مجاز بود زیرا در آن زمان وی هنوز دختر کوچکی بود، و هنوز به سن تکلیف نرسیده بود ) (فاتح البری جلد 13. صفحه 143)
عایشه روایت کرده است که وقتی پیامبر با او ازدواج کرده وی ۷ سال داشته، و وقتی به خانه پیامبر وارد شده است ۹ سال داشته است، و عروسکهایش همراه عایشه بوده اند، و وقتی پیامبر اسلام فوت شد، وی ۱۸ سال سن داشته است. (صحیح مسلم ۸٫۳۳۱۱)
از عایشه نقل شده است:
از کتابهای دیگر که سن عایشه را همین میزان دانسته اند میتوان از الطبقات کبری ، اسد الغابه ، الاصابه ، البدایه و النهایه ، سیر اعلام النبلاء ،... نام برد.
- ماجرای « افک » چه بوده است؟
در سال ۶۲۷ میلادی عایشه محمد را در سفری همراهی کرد ولی از کاروان جا ماند و کاروان بدون عایشه حرکت کرد. صبحگاهان، هنگامی که توسط مردی بنام صفوان بن معطل که عایشه را در صحرا پیدا کرده بود، به مدینه بازگردانده شد، مسلمانان شایعه کردند که عایشه به محمد خیانت کرده است . محمد که به او اعتماد داشت، پیام وحی را مبنی بر اثبات بی گناهی او دریافت کرد ( سوره نور . آیه 11 ) و تهمت زنندگان را در ملا عام تحقیر کرد. این اتفاق به ماجرای « افک » معروف شد. (تاریخ طبری . جلد 3 . صفحه 1104)
- نقد زندگی تاریخی حضرت محمد
- جن در قرآن و اسلام
- تناقضات قران
- آیا حضرت محمد معصوم بوده؟
- غدیرخم
از جمله کارهایى که در سال اول هجرت در مدینه انجام شد ازدواج حضرت محمد با عایشه دختر ابو بکر بود منظور حضرت محمد از این ازدواج بیشتر جلب توجه ابوبکر و قبیله او و تحکیم روابط با آنها بود، و البته عایشه با زیبایى و سن کمى که داشت احیانا مى توانسته به حضرت محمد کمک کرده و از آن افکار زیادى که داشت و وظیفه مهم و سنگینى را که به عهده گرفته بود رهایى بخشد و گاه گاهى سبب تسکین و آرامشى براى حضرت محمد گردد، اما متاسفانه این کار غالبا موجبات ناراحتی حضرت محمد را فراهم مىساخت. و مقدمات این ازدواج نیز در مکه انجام شد و مراسم خواستگارى در آنجا به وقوع پیوست اما عروسى و زفاف عایشه در مدینه صورت گرفت.
پاسخحذفعایشه با اینکه مىتوانست از افتخار حضرت محمد و امکانات کمال بهرههاى معنوى را ببرد اما زندگى پر ماجرا و طولانى عایشه حکایت از حسادتها و رقابتها و توطئههایى چه در داخل زندگى رسول خدا(ص) و چه در خارج که از عایشه نقل شده مىکند و بخصوص پس از رحلت رسول خدا(ص) داستان شرکت عایشه در جنگ جمل و همکارى عایشه با طلحه و زبیر بر ضد خلیفه مسلمانان و حضرت علی ، عایشه را تا سرحد عصیان و نافرمانى با دستور صریح خدا و پیغمبر پیش برد، و با همه مقامى که اهل سنت براى عایشه دست و پا کردهاند و عایشه را در ردیف بزرگترین کسانى که از پیغمبر حدیث نقل کرده است آوردهاند و بلکه مطابق نقل ابن حجر بعضى چون عطاء بن ابى رباح عایشه را فقیه ترین و دانشمند ترین مردم خواندهاند، اما براى این عمل عایشه و برخى اعمال دیگرش بالاخره نتوانستهاند محمل صحیحى پیدا کنند، بلکه خود عایشه نیز از آن عملها شرمنده بوده و هرگاه به عایشه ایراد مىشد نمى توانست پاسخى بدهد تا آنجا که به گفته ابن قتیبه چون هنگام مرگ عایشه فرا رسید بدو گفتند: تو را در کنار پیغمبر دفن کنیم؟ گفت: نه، من پس از او کارهایى کردهام که نمىبایستى بکنم، مرا با همان برادرانم - یعنی مردم دیگر - دفن کنید و از این رو عایشه را در بقیع دفن کردند، و پس از آنکه حدود 70 سال از سن او گذشت در سال 58 هجرى مرگ عایشه فرا رسید.
این یکی از دروغ های روزگار است که عایشه در هنگام ازدواج کم سن و سال بود در این مورد گفته اند: پیامبر (ص) عایشه شش یا هفت ساله را به عقد خود درآورد و در نه سالگی با او عروسی کرد ؛ هم سن عایشه در هنگامی که به عقد پیامبر درآمد، بیش از شش یا هفت سال بود؛ هم در هنگام عروسی بیش از نُه سال داشت.
پاسخحذفدر مورد جملة نخست؛ (سن عایشه در هنگام اجرای صیغه عقد)می گوییم:
اوّلاً : داده های تاریخی می گوید: سن عایشه در هنگام عقد، خیلی بیش از مقدار مذکور بود؛ به چند دلیل:
1- برخی از مورخان مانند ابن قتیبه دینوری نوشته اند: عایشه در سال 57 ، یا 58هجری و در هفتاد سالگی درگذشت؛ پس در سال اوّل یا دوم بعثت متولد شده بود. تاریخ اجرای صیغه عقد را یک ماه پس از درگذشت حضرت خدیجه و بعد از عقد سوده بیان کرده اند. حضرت خدیجه در رمضان سال دهم بعثت از دنیا رفت و در شوال همین سال عایشه به عقد پیامبر درآمد(3). بنابراین عایشه در هنگام عقد حدوداً نه ساله بود؛ نه شش ساله.
2- عالمان اهل سنت از پیامبر دو روایت نقل کرده اند: یکی این که فرمود: دخترش فاطمه سرور تمام بانوان جهان است و دیگر این که درمورد عایشه فضیلتی را بیان داشت که دیگر زنان آن فضیلت را ندارند. چگونه می شود وقتی حضرت فاطمه سرور تمام بانوان جهان باشد، عایشه فضیلتی داشته باشد که دیگر زنان حتی حضرت فاطمه از آن محروم باشد؟! بین دو جمله ای که عالمان اهل سنت نقل کرده اند ، ناسازگاری وجود دارد. برخی از آنان همانند «طحاوی» که ناقل آن حدیث هستند، برای رفع ناسازگاری چاره اندیشی کرده و گفته اند: جملة دوم که دربارة عایشه فضیلتی را برشمرده است که دیگر زنان حتی فاطمه از آن محروم است، مربوط به زمانی است که فاطمه کوچک و نابالغ بود؛ یعنی در هنگامی از فضیلت عایشه یاد شد که حضرت فاطمه خردسال بود و آن فضیلت مربوط به افراد بالغ بود. همو می گوید : فاطمه در بیست و پنج سالگی درگذشت از این دو جمله استفاده می شود که حضرت فاطمه دو سال پیش از بعثت ولادت یافت و عایشه چند سال از حضرت فاطمه بزرگ تر بود. با این وجود اگر عایشه را دست کم سه سال از فاطمه (س) بزرگ تر فرض کنیم، می توان فهمید ولادت عایشه پنج سال پیش از بعثت بود، در این صورت زمانی که به عقد پیامبر درآمد، حدوداً پانزده ساله بود.
زر مفت میزنین
پاسخحذفدر بچه باز بودن ممد که شک نیست
خود آخوندا تایید می کنن این نون به نرخ روز خورای حمال ول نمی کنن
طرف داره برات استدلال ميکنه ، خيلي عجيبه اين باز خورد. بعد کدوم آخوند کم عقلي مياد پشتوانه خودشو تضعيف ميکنه؟
حذفدر صورتي که عقل سليم ميفهمد چنين شخصي منافق در اين دين است و دو حالت دارد:يا مزدور است و يا بيمار نفاق
عایشه مهم است زن است و مهم است عایشه آنقدر مهم است از تاریخ اسلام محو شدنی نیست
پاسخحذفعایشه در سن ۷ سالگی به عقد محمد در آمده و در سن ۹ سالگی ما محمد همبستر شده .روایتی از عایشه موجود است که وقتی از حوریان بهشتی که همیشه باکره هستند نزد او سخن گفته شد از درد بکارت خود شکایت کرده و برای حوریان ابراز نگرانی کرده
پاسخحذفخيلي ببخشيد
حذفليکن منابع اهل سنت تناقض زياد دارند و قضيه اينه که فقط مربوط به اهل سنته ، منابع شيعه تناقض ندارند با هم (ولي به شخصه شيخ عباس قمي و منقولات علامه مجلسي که طريق ديگه اي ندارد و همچنين حرفاش رو قبول ندارم). در کل تو منابع اهل تسنن تناقض زياده و ميتونين تفريحي چند تا پيدا کنين و دورهمي با دوستان از خنده روده بر شويد.
با درود
پاسخحذفاین مسله ساده و پیش پا افتاده بین راهزن پیر ددمنش شهوتران و ایشه خردسال در دام این هیولا قرنهاست که دهان به دهان میگردد و هنوز که هنوز است خرد خفتگان مسخ شده به نمایشنامه خنده آور ملای اول را باور دارند بی آنکه درک کنند درست بودن یا نبودن این داستان دردی از دردهای آنها را دوا نمیکند و جز خفت و خاری و سرشکستگی تاریخی بدلیل دنباله روی کور کورانه، ارمغان دیگری برایشان بهمراه ندارد. فرزانه دانشمند "روشنگر" در پژوهشی ژرف به فرنام "شیعه گری و امام زمان " این روی داد افسانه ای را با روشی خرد مندانه باز نگریسته اند. در ستون ۳۴ از این نوشتار ارزشمند آمده:
" علی بن ابیطالب که پیوسته در کنار محمد بود و ناراحتی او را از این رویداد مشاهده کرد، به وی پافشاری نمود که عایشه دیگر شایستگی همسری او را ندارد و بهتر است محمد او را طلاق گوید. ولی چون محمد بسیار شیفته عایشه بود، از نظر روانی توان طلاق دادن او را نداشت و سرانجام آیات ۳ تا ۲۶ سوره نور را نازل کرد که به اصطلاح، الله به محمد گوشزد کرد که عایشه بیگناه بوده و در ان شب مرتکب رفتار غیر اخلاقی نشده است. .......
نکته جالب در این رویداد آنست که اگر فرض کنیم، عایشه در ان شب تسلیم احساسات خود شده و با " صفوان معطل سهمی "رابطه ای بر قرار کرده باشد، بنا بر این نزول ای های ۳ تا ۲۶ سوره نور که در جهت بیگناهی او نازل شده، بدون تردید سبب شده است که عایشه ایمان خود را نسبت به رسالت محمد و اسلام از دست بدهد و از ان پس دیگر به محمد بچشم پیامبر نگاه نمیکرده است. ولی بدیهی است که منافعش اقتضا نمیکرده به محمد بگوید: " آیه های تو قلابی است، زیرا من در ان شب با (صفوان) رابطه بر قرار کردم و تو اکنون از جانب الله ایه آورده ای که من در ان شب گناهی مرتکب نشده ام "
بدون جهت نیست که نویسندگان شرقی و غربی نوشته اند، عایشه چندین بار به رسالت محمد و اینکه او پیامبر بر گزیده از سوی خدا باشد، مشکوک شده است. به گفته "مویر" که از تاریخ نویس شهیرعرب " طبری " نقل کرده، یکی از ان موارد هنگامی بوده که عایشه خود گفته است، پس از اینکه محمد برای ازدواج با "زینب دختر جحش" همسر پسر خوانده اش "زید بن حارث" ایه هائی از آسمان و خدا نازل کرد که ازدواج او با همسر پسر خوانده اش جائز است، از ان زمان عایشه ایمان خود را نسبت به اصالت پیامبری محمد از دست داده است.
با توجه به اینکه ازدواج محمد با "زینب دختر جحش" پس از جنگ "احد " در سال سوم هجری روی داد و واقعه گم شدن عایشه در بیابان پس از بازگشت از جنگ با طایفه یهودی "بنی مصطلق" در سال پنجم هجری به وقوع پیوست، یک پژوهشگر نکته سنج به آسانی میتواند بین ذهنیت عایشه دراین دو روی داد که هر دو منجر به نزول ایه های آسمانی از سوی الله شد، یک رابطه منطقی در حد قضیه (syllogism) سقراط (قیاس صغری ، کبری و نتیجه) پیدا کند و بدین نتیجه برسد که این دو رویداد سبب شده است که عایشه به چیستان نهفته رسالت محمد به خوبی پی ببرد و ایمان خود را نسبت به او از دست بدهد. بدین شرح که نخست، محمد با دیدن بدن نیمه پوشیده "زینب دختر جحش" به همسر فرزند خوانده اش "زید" دل باخته و با آوردن ایه های ۳۶ و ۳۷ سوره احزاب او را به عقد و ازدواج خود در آورده و این امر سبب شده که عایشه نسبت به نبوت محمد شک و تردید کند. سپس رویداد تنها ماندن خود او شبی با "صفوان" در بیابان رخ داده و اگر فرض کنیم که این رویداد بسادگی بر قرار نشده باشد، پس از اینکه محمد آیه های ۳ تا ۲۶ سوره نور را مبنی بر بی گناهی او نازل کرده، شک و تردید عایشه در باره نزول آیه هائی که طلاق "زینب دختر جحش" از شوهرش "زید" و ازدواج او را با محمد تجویز کرده، برایش به یقین تبدیل شده و با قیاس این هر دو رویداد که هر دو منجر به نزول آیه هائی در بر دارنده میل و منافع محمد بوده ولی دست کم چگونگی واقعیت یکی از آنها (رویداد تنها ماندن عایشه در بیابان) بر عایشه روشن بوده، سبب شده است که عایشه ایمان خود را نسبت به محمد و اسلام بکلی از دست بدهد."
آفتاب آمد دلیل آفتاب. وای بر ما که چهارده قرن دنباله روی اینها بوده و هستیم.
قضيه اينه که حجاب پس از نزول سوره احزاب يا نور واجب شده و اون ابتدا واجب نبود و اينکه زينب دختر عمه اش بود، بنظر شما امکان نداشت که حضرت اونو تا حالا ديده باشه؟
حذفاينکه يک منافق (يعني عايشه) چنين حرفي بزنه يا نزنه بعيد نيست.
(چرا منافقه؟ جنگ جمل بر پايه حمايت عايشه درگرفت و تا زمان امام حسن ادامه داشت.)
در ضمن شيعيان معتقداند که اين آيات راجع به ماريه قطبيه است که تمهت زننده خود ام النفاق عايشه بود.
حذفدم همه ی کفار گرم خدا عوضتون بده آخه ممدم آدمه راجع بهش میحرفین
پاسخحذفقطعیت:
پاسخحذفاب آتش را سرد و خاموش می کند
عقلیت:
اگر بر روی اتش ،اب بریزید خاموش می شود
نمیدانم و نخواهم فهمید چون خود با چشمانم ندیده ام و خود نشنیده ام
اما میدانم(قطعیت و عقلیت) با چهارپایی به سان استران (براق) نمیشود پرواز کرد
اما
اگر مدعی باشی، دوحالت است:
یا دیوانه ای بی مشاعیر
یا کذابی و شیاد
اگر شنونده ای و پذیرنده ،سه حالت
یا دیوانه ای بی مشاعیر
یا شیادی و کذاب
یا ترسویی و بزدل
بدرود🙏🙏🙏