تفسیر المیزان - خلاصه (هو الذی یصورکم فی الارحام کیف یشاء):(او کسی است که شماانسانها را در رحمها به هر گونه بخواهد صورتگری می کند)(تصویر)یعنی انداختن عکس چیزی یا کسی ، یا القاء صورت بر شی ء.پس او خدایی است که غلبه و قدرت کامل بر خلق دارد و امر او در آفرینش مخلوقات غالب است و خواست او مطابق حکمت اوست و اشیاء عالم را از ابتداطوری آفریده که هرچیزی بتواند به هدفی که با اعمالش آن را دنبال می کند برسدو خواست ما به مقدار اذن او وابسته است ،نه اینکه علت حتمی رسیدن به هدف باشد، پس هرچه می آفریند مطابق حکمت بوده و لذا جز در موارد معالجه جایزنیست تا باعوامل وراثتی در خلق الهی دخالت نمایند، (لااله الاهو العزیزالحکیم ):(معبودی به جز او نیست که عزیز و حکیم است )پس او هر چه بخواهدبه فراخور اقتدار و حکمت و مشیت بالغه اش انجام می دهد.
تفسیر یعنی توضیح برپایه علم کلام (لفاظی و سفسطه) برای توجیح مطالب . اصولا خداوند در تمامی قران صاف و پوست کنده نظر خود را بازگو کرده و از انجا که عده ای متعصب به جای پذیرش خطا بودن برخی دستورها در جحت توجیح و رفع رجوع کردن بر می ایند به این دانش تفسیر برای توضیح واضحات روی اورده اند تا خارج از درک مردم از فحوای کلام انها که متشکل از مجموعه ای از لغات معرب شده و قلمبه سلمبه بود به ماله کشی و توجیح بپردازند. بر پایه باور مومنین قران برای هه زمان ها و همه افراد است حال چگونه است که برای درک ان نیاز به دانش صرف و نحو و علم کلام ان هم به واسطه عده ای معدود است و باور به این مورد خود از دایره عدالت الهی خارج است و یا عده ای ابراز می کنند بخش هایی از قران تنها در توان درک رسول و متشرعین و محدثین اسلام است ببخشید هدف الله از ارسال قران غامض کردن فهم و ادرک ان برای عموم و درک پذیر بودن ان برای معدودی افراد بوده یا هدف در ک فراگیر انسانها فارغ از زمانه و منصبشان بوده و روشن است که در صورت رای دادن به تفکر اول روی اوردن خداوند به حزب بازی را تایید کرده ایم و این مغایر با عدالت الهی میباشد که تنها یکی از صفات باریتعالی است.
خداست آن که صورت شما را در رحم مادران می نگارد هر گونه اراده کند. خدایی جز آن ذات یکتا نیست که ( به هر چیز ) توانا و داناست.
پاسخحذفسوره آل عمران آیه 6
تفسیر المیزان - خلاصه
پاسخحذف(هو الذی یصورکم فی الارحام کیف یشاء):(او کسی است که شماانسانها را در رحمها به هر گونه بخواهد صورتگری می کند)(تصویر)یعنی انداختن عکس چیزی یا کسی ، یا القاء صورت بر شی ء.پس او خدایی است که غلبه و قدرت کامل بر خلق دارد و امر او در آفرینش مخلوقات غالب است و خواست او مطابق حکمت اوست و اشیاء عالم را از ابتداطوری آفریده که هرچیزی بتواند به هدفی که با اعمالش آن را دنبال می کند برسدو خواست ما به مقدار اذن او وابسته است ،نه اینکه علت حتمی رسیدن به هدف باشد، پس هرچه می آفریند مطابق حکمت بوده و لذا جز در موارد معالجه جایزنیست تا باعوامل وراثتی در خلق الهی دخالت نمایند، (لااله الاهو العزیزالحکیم ):(معبودی به جز او نیست که عزیز و حکیم است )پس او هر چه بخواهدبه فراخور اقتدار و حکمت و مشیت بالغه اش انجام می دهد.
تفسیر یعنی توضیح برپایه علم کلام (لفاظی و سفسطه) برای توجیح مطالب . اصولا خداوند در تمامی قران صاف و پوست کنده نظر خود را بازگو کرده و از انجا که عده ای متعصب به جای پذیرش خطا بودن برخی دستورها در جحت توجیح و رفع رجوع کردن بر می ایند به این دانش تفسیر برای توضیح واضحات روی اورده اند تا خارج از درک مردم از فحوای کلام انها که متشکل از مجموعه ای از لغات معرب شده و قلمبه سلمبه بود به ماله کشی و توجیح بپردازند. بر پایه باور مومنین قران برای هه زمان ها و همه افراد است حال چگونه است که برای درک ان نیاز به دانش صرف و نحو و علم کلام ان هم به واسطه عده ای معدود است و باور به این مورد خود از دایره عدالت الهی خارج است و یا عده ای ابراز می کنند بخش هایی از قران تنها در توان درک رسول و متشرعین و محدثین اسلام است ببخشید هدف الله از ارسال قران غامض کردن فهم و ادرک ان برای عموم و درک پذیر بودن ان برای معدودی افراد بوده یا هدف در ک فراگیر انسانها فارغ از زمانه و منصبشان بوده و روشن است که در صورت رای دادن به تفکر اول روی اوردن خداوند به حزب بازی را تایید کرده ایم و این مغایر با عدالت الهی میباشد که تنها یکی از صفات باریتعالی است.
پاسخحذف